Περί φωτίσεως

"Σε κάποια χώρα γίνονται εκλογές. Η καταμέτρηση των ψήφων στην πρωτεύουσα αναδεικνύει πρώτη δύναμη το λευκό με ποσοστό περίπου 70%. Οι εκλογές επαναλαμβάνονται την επόμενη Κυριακή και το λευκό ξεπερνά το 80%. Μπροστά στο διαφαινόμενο κενό εξουσίας, τα δύο μεγάλα κόμματα, ο κρατικός μηχανισμός και οι δημόσιες υπηρεσίες εγκαταλείπουν την πόλη, καταστρώνοντας αστυνομικά σχέδια για να ανακαλύψουν τον υποκινητή. Μια έκπληξη όμως περιμένει τους κρατούντες: ο πληθυσμός της πόλης αφυπνίζεται, "φωτίζεται", και ανακαλύπτει από την αρχή τις αξίες της αλληλεγγύης, της προσωπικής ευθύνης, της αλληλοβοήθειας.", Περί φωτίσεως, Ζοζέ Σαραμάγκου

Δε μου αρέσει να γράφω εδώ για πολιτική. Είναι οι μέρες όμως τέτοιες. Είναι η αίσθηση πως προσπαθούν να μας φοβίζουν, να μας κάνουν να δούμε τα πράγματα αλλιώς. Παρωπίδες, τρομοκρατία, παραλογισμοί, ...

Ο φόβος είναι ένας από τους μεγάλους μας εχθρούς. Ίσως όμως ο φόβος να μπλοφάρει. Ίσως ο φόβος να δημιουργείται σε μια προσπάθεια του νου να ελέγξει το μέλλον. Το παρελθόν το ξέρουμε, σε αυτό νιώθουμε ασφάλεια. Το παρελθόν βέβαια (καλό ή κακό) τελείωσε. Μόνο να διδαχθούμε μπορούμε τώρα πια από αυτό. Το μέλλον είναι βήματα μπροστά, είναι ευκαιρία για να αλλάξουμε ίσως τα πράγματα, είναι η ευκαιρία μας για να εκπληρώσουμε τα όνειρά μας ...

Το ουσιαστικό πρόβλημα της ανθρωπότητας είναι να απαλλαγεί από τον φόβο.
Θα το καταφέρουμε άραγε; Θα καταφέρουμε την Κυριακή να ξεπεράσουμε τους φόβους μας;

"Δεν είμαι εγώ απαισιόδοξος. Είναι ο κόσμος απαίσιος.", Ζοζέ Σαραμάγκου

Comments

  1. Γιε εκείνους ο φόβος φυλάει τα έρμα, εμείς θα το ασπαστούμε; Κοντοζυγώνει η ώρα και με πνίγει και αυτή η ανησυχία...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Για να δούμε τι θα καταφέρουμε ...

      Delete
  2. για να δουμε τι θα δουμε......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Μακάρι να μην αρχίσουμε να μεταναστεύουμε μαζικά από αύριο!
      Καλημέρα μας :-)

      Delete
  3. "Δεν είμαι εγώ απαισιόδοξος. Είναι ο κόσμος απαίσιος." ΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ τρομερό!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Μιλάμε για σοφία, όχι αστεία! :-)

      Delete
  4. Με εκείνο το μπουγατσάδικο που θα ανοίγαμε τι θα γίνει??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ρίχνεις σχέδια; Τρέχω, έρχομαι, έρχομαι, φτάνω!!! :-Ρ

      Delete
  5. Ωραία,καταφέραμε και δεν μας φοβίσανε!
    Και τώρα τι κάνουμε γιατρέ μου;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Περιμένουμε προς το παρόν xristin μου...
      Κι ελπίζω, στον επόμενο μήνα και μέχρι να ξαναπάμε στις κάλπες (καθώς όπως φαίνεται δε θα τις γλιτώσουμε), παρά τα όσα δραματικά θα μας λένε, να μείνουμε πιστοί στην ηθική μας και στο νέο σκηνικό που δείξαμε να θέλουμε.

      Την καλησπέρα μου :-)

      Delete
  6. Eιχα καιρο να περασω απο εδω και επανορθωνω αφήνοντας ευχες για εναν καλο και ησυχο μηνα με τα λιγοτερα προβληματα.Να εισαι καλα.
    Για να δουμε τωρα τι θα γινει!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Κι εγώ έχω καιρό να περάσω και από εδώ και από αλλού...
      Μακάρι οι ευχές σου να γίνουν πραγματικότητα! Ευχαριστώ και ανταποδίδω :-)

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Νέο ξεκίνημα σε νέους τόπους

Είμαι η Μαίρη Παναγιωταρά

Κάνε Διάλεξη και θα δεις!